Kaip išsirinkti pagalvę?

Pagalvė yra bene individualiausias ir asmeniškiausias miego „draugas“. Vieni žmonės mėgsta dideles pagalves, kiti – mažas. Vieni mėgsta aukštas, kiti – žemas. Vieni mėgsta kietesnes, kiti – minkštesnes.

Pačios minkščiausios ir puriausios yra pūkinės pagalvės. Kuo daugiau į pūkų-plunksnų mišinį dedama plunksnų, tuo pagalvė tampa kietesnė. Tad verta žiūrėti koks pūkų ir plunksnų santykis pagalvėje. Taip pat minkštos yra poliesterio (sintetinės) pagalvės.

Į kietesnių pagalvių kategoriją galima priskirti pagalves su vilnos užpildu. Vilna sukuria pasakišką komfortą: ji sukuria reikiamą šilumos lygį, atsižvelgiant į kambario ir kūno temperatūrą, turi puikią savybę kaupti šilumą ir puikiai šalina drėgmę. Dėl didelio lanolino kiekio avių vilna savaime išsivalo, tad norint tik užtikrinti jos šviežumą – pakanka reguliariai purtyti ir vėdinti.

Pagalvės su šilko užpildu yra itin minkštos. Natūralus šilkas suteikia ypatingą komfortą, nesukelia alergijos bei saugo veido odos ir plaukų sveikatą.

Pagalvės dydis taip pat yra individualus dalykas, tačiau mokslininkų yra nustatyta, kad idealiausias pagalvės dydis yra nuo žmogaus pečių iki pakaušio, o ilgis turėtų būti didesnis tam, kad vartantis galva nenukristų nuo pagalvės. Tokie dydžiai yra : 40x60cm ir 50x70cm.

Renkantis sau tinkamiausią pagalvės formą, svarbu įsivardinti pagrindinę pagalvės paskirtį, t. y. – miego metu išlaikyti galvą su stuburu tiesioje linijoje. Taip, lyg įprastai laikome galvą stovėdami vertikalioje padėtyje. Tad, siekiant išsirinkti sau tinkamiausią pagalvę, reikėtų atsižvelgti į savo miego įpročius ir mėgstamiausias miego padėtis:

  • Jeigu mėgstate miegoti ant pilvo – rekomenduojame rinktis minkštesnę ir žemesnę pagalvę, kuri padės išvengti kaklo srities įtempimo.
  • Jeigu miegate ant nugaros – rinkitės neaukštą, tačiau tvirtesnę pagalvę. Ji privalo užtikrinti teisingą kaklo ir galvos atramą.
  • Jeigu dažniausiai miegate ant šono – Jums reikėtų kietesnės ir aukštesnės pagalvės, kuri užpildytų vietą esančią tarp pečių, galvos bei čiužinio ir užtikrintų natūralią kūno padėtį miego metu.
  • Jeigu miegate dažnai keisdami miego padėtį – rinkitės pagalvę, kuri prisitaikys prie jūsų miego įpročių. Ji turėtų būti vidutinio aukščio ir vidutinio kietumo.

Norime patikslinti, kad natūralių užpildų pagalvės yra ilgaamžiškesnės, aukštesnės kokybės ir pralaidesnės orui bei puikiai garinančios kūno drėgmę. Jos užtikrina didesnį komfortą miego metu, jeigu neturite jums žinomų alergijų natūraliems pluoštams ar dulkių erkutėms. Priešingu atveju, rekomenduojame rinktis antialergines natūralias (kaip šilko, bambuko, tencelio užpildo pagalves) arba sintetines. Šios pagalvės nealergizuoja, jose nesikaupia dulkių erkutės, bakterijos bei pelėsis. Jas galima skalbti aukštoje temperatūroje, tačiau nuo dažno skalbimo ir naudojimo jos greičiau deformuojasi, todėl jas tenka atnaujinti kur kas dažniau.